Přednáška R. Kostnera o propagandě a manipulaci v médiích
Vloženo: 21.1.2017 | Autor: Novakova| Zobrazeno: x |
Svět médií a internetu se překotně vyvíjí. Důsledkem je stále větší množství mediálních sdělení,
se kterými se dennodenně setkáváme. Jak ale posoudit jejich důvěryhodnost?
Nechat se na internetu napálit je velmi snadné. Na webech, blozích, sociálních sítích i e-mailem koluje množství rádoby šokujících a pikantních zpráv, které vyzývají k tomu, abychom je dále šířili. Tato sdělení často vypadají na první pohled důvěryhodně. Jejich cílem ale není nás informovat, nýbrž přesvědčit o „své pravdě“ nebo nás přimět pochybovat, zda lze pravdu zjistit.
S novými technologiemi přichází nejen snadná dostupnost informací, ale také informační přetížení. Člověk může mít informace doslova „v kapse“, jsou ale všechny pravdivé? Rozdílné názory debatujících se ukázaly v hodnocení důvěryhodnosti tradičních a sociálních médií. Shoda naopak nastala v tom, že informace mají být ověřené. S jasnou charakteristikou, zda se jedná o zprávu, glosu, komentář, atd.
Žáci Ekonomu měli možnost zeptat se na různé otázky týkající se medií R. Kostnera, který je na přednášce o propagandě a manipulaci v mediích seznamil s touto oblastí, která je v dnešní době moderní, ale kterou jsme často také manipulování.
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Seznam nebo Google.